Suite à une grève chez bpost il est possible que les livraisons connaissent des délais de livraison plus longs de coutume. Besoin de quelque chose en urgence ? Passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     

Suite à une grève chez bpost il est possible que les livraisons connaissent des délais de livraison plus longs de coutume. Besoin de quelque chose en urgence ? Passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Experimental Music Since 1970

Jennie Gottschalk
Livre broché | Anglais
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What is experimental music today? This book offers an up to date survey of this field for anyone with an interest, from seasoned practitioners to curious readers. This book takes the stance that experimental music is not a limited historical event, but is a proliferation of approaches to sound that reveals much about present-day experience. An experimental work is not identifiable by its sound alone, but by the nature of the questions it poses and its openness to the sounding event.

Experimentation is a way of working. It pushes past that which is known to discover what lies beyond it, finding new knowledge, forms, and relationships, or accepting a state of uncertainty. For each of these composers and sound artists, craft is developed and transformed in response to the questions they bring to their work. Scientific, perceptual, or social phenomena become catalysts in the operation of the work.

These practices are not presented according to a chronology, a set of techniques, or social groupings. Instead, they are organized according to the content areas that are their subjects, including resonance, harmony, objects, shapes, perception, language, interaction, sites, and histories. Musical materials may be subject, among other treatments, to systemization, observation, examination, magnification, fragmentation, translation, or destabilization. These restless and exploratory modes of engagement have continued to develop over recent decades, expanding the scope of both musical practice and listening.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
304
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781628922479
Date de parution :
11-08-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
498 g

Les avis