Geweldloze communicatie

Marshall B. Rosenberg

Livre en néerlandais

Politicologie

Bart Van Bouchaute,Christophe Timbremont,Marijke Pruyt

Livre en néerlandais

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Marie-Thérèse Claes,Marinel Gerritsen

Livre en néerlandais

Communicatieleer

Frank R. Oomkes

Livre en néerlandais

25,00 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Deze nieuwe, gebonden editie volgt de herziene Amerikaanse tekst uit 2010. Geweldloze Communicatie helpt ons stevig in het leven te staan, te zeggen wat we willen én te horen waar het de ander om gaat. Het is een taal van mededogen waarmee we de machtsstrijd overstijgen en bewegen naar samenwerking en vertrouwen. Zo verloopt de communicatie ontwapenend, doeltreffend en verbindend. De belangstelling voor Rosenbergs benaderingswijze is groter dan ooit. In Nederland en België houden talrijke org... En savoir plus

32,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
In dit handboek worden politiek en beleid benaderd vanuit een sociaal perspectief. Het boek is vooral gericht op professionals (in opleiding) in de brede sociale sector, die meer inzicht willen krijgen in de dynamiek van politiek en beleid. Bij de uitwerking werd gekozen voor sociaal relevante thema's, casussen en voorbeelden. Een belangrijke invalshoek is de actieve inbreng van burgers en hun organisaties in de vormgeving van de samenleving. Het eerste deel, 'Fundamenten', behandelt... En savoir plus

31,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beid... En savoir plus

51,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend is voor ons bestaan, is het zeker nuttig om méér te weten van wetten, regels en patronen van communicatie. Veel onderwerpen komen aan de orde: principes en modellen van communicatie, lichaamstaal, communicatiepatronen, interculturele communicatie en cultuurschok, communicatie in groepen, communicatie... En savoir plus
 
 
 
 

Groene leugens

Kathrin Hartmann

Livre en néerlandais

De media-explosie

David Huijzer,Henri Spijkerboer,Kees van Wijk,Peter 't Lam

Livre en néerlandais

Gesprekken die werken

Ineke van den Berg,Tineke Kanters

Livre en néerlandais

Geweldloos communiceren, hoe doe je dat?

Marshall Rosenberg

Livre en néerlandais

19,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
In ‘Groene leugens’ laat Kathrin Hartmann zien dat consumenten steeds meer doordrongen raken van hun te grote ecologische voetafdruk. Ze kopen steeds vaker hun producten bij bedrijven die milieuvriendelijke beloftes te doen. Maar zijn die bedrijven allemaal wel echt zo milieuvriendelijk? Nou nee. Producenten maken zich schuldig aan ‘greenwashing’. Ze ‘doen groen’, maar gaan ondertussen door met hun destructieve wijze van produceren. Zo is er het bedrog van BP waarmee het zijn aandeel in de gr... En savoir plus

47,00 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Een dagelijks leven zonder media; we kunnen het ons niet meer voorstellen. De verscheidenheid aan media-uitingen groeit met de dag. Naast de traditionele media, zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom aan boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie. Over de inhoud Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de... En savoir plus

19,95 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf. Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z’n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het u... En savoir plus

25,00 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Je bereidt je voor op een moeilijk gesprek met je baas. Het hoofd van de school belt je over het gedrag van je kind. Je hebt ruzie met je partner en het is een uur voor bedtijd. Je weet dat je volgende stap van grote invloed zal zijn op je relatie met deze personen. Dus wat doe je? We komen allemaal weleens in situaties als deze terecht en maar al te vaak vallen we dan terug op dezelfde oude gedragspatronen: we willen gelijk krijgen, weigeren werkelijk te luisteren, gebruiken grove... En savoir plus
 
 
 
 

Interculturele communicatie

Carlos Nunez,Laura Popma,Raya Nunez-Mahdi

Livre en néerlandais

Verleid je lezer online

Ellis Buis,Joyce Hardholt

Livre en néerlandais

The floor is yours - herziene editie

Hans Van de Water,Toon Verlinden

Livre en néerlandais

Auteursrecht en pers

Wim Criel

Livre en néerlandais

16,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Nieuw in de 4e herziene druk van Interculturele Communicatie zijn: - illustraties van van de hand van Masaaki Oyamada. - een paragraaf over wereldburgerschap (Global Citizenship) - een hoofdstuk over multiculturele teams en wereldleiderschap (Multicultural Teams and Global Leadership. Wereldburgerschap, multiculturele team en wereldleiderschap zijn actuele onderwerpen die iedereen aangaan. De basis van het boek is onveranderd. Toegankelijk, praktisch, met oefenin... En savoir plus

24,95 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Je wilt teksten schrijven die raak schieten en waar je lezers hebberig van worden. Teksten die ervoor zorgen dat ze in actie komen: een aankoop doen, een offerte opvragen, iets downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar het lukt je niet om die wervende woorden op papier te krijgen, laat staan om er onderscheidend in te zijn. Geen zorgen, want dit is makkelijker dan je denkt! In dit praktische boek leer je de ins & outs van vlot en wervend schrijven. Ontdek hoe je je lezers ... En savoir plus

24,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Geef jij regelmatig presentaties voor een groot of klein publiek? Zou je eindelijk eens een presentatie willen geven waarbij niet alleen niemand in slaap valt, maar die nog resultaat, aandacht of sponsoring oplevert ook? In The Floor is Yours geven presentatietrainers Toon Verlinden en Hans Van de Water hapklare tips om te scoren met je presentatie. Weinig tijd? Een saai en complex thema? Last van stress? Te introvert? Hans en Toon geven je voor elk probleem een goede oploss... En savoir plus

27,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Bronnen checken is meer dan googelen Mag ik een foto van het Atomium in mijn persartikel gebruiken? Of een artikel uit de krant posten op mijn blog? Wat met filmpjes op Facebook? Vroeg of laat krijgt iedereen die actief is in de communicatiewereld te maken met auteursrecht. Ook journalisten máken niet alleen auteurswerken, ze gebruiken er ook. Dit is het eerste omvattende handboek over dat thema. Op een zeer toegankelijke manier maak je in Auteursrecht en pers kennis met de f... En savoir plus
 
 
 
 

Media en ethiek 2018

Dirk Verhofstadt

Livre en néerlandais

Spreek als TED

Carmine Gallo

Livre en néerlandais

Professioneel communiceren met ouders

Tonnis Bolks

Livre en néerlandais

Expressiever en gemakkelijker spreken

C. Winkelman,Coen Winkelman,M. Smit,TILLY DINGER

Livre en néerlandais

22,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes. In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle midde... En savoir plus

12,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Ontdek de ingrediënten van een succesvolle TED-talk In 'Spreek als TED' onthult Carmine Gallo de verrassende inzichten die hij kreeg nadat hij honderden TED-talks analyseerde en de populairste TED-sprekers, onder wie Brené Brown, Ken Robinson en Susan Cain, interviewde. Hij sprak ook talloze toponderzoekers op het gebied van psychologie, communicatie en neurowetenschap. Zo ontdekte Gallo negen ingrediënten die alle succesvolle TED-talks gemeen hebben. Hij ontwikkelde een stapsgewijz... En savoir plus

23,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Als (aanstaand) leerkracht in het primair onderwijs moet je van alles weten en kunnen. Het samenwerken met ouders wordt daarin een steeds belangrijker onderdeel. Betrokkenheid van de ouders bij de school komt de ontwikkeling van de kinderen ten goede. Door ouders als partners te beschouwen kunnen leerkrachten op een positieve manier die betrokkenheid vergroten. Professioneel communiceren met ouders is daarvoor een eerste vereiste, en dat staat in dit boek centraal. In de eerste hoo... En savoir plus

16,00 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Expressiever en gemakkelijker spreken Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen. Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als s... En savoir plus
 
 
 
 

Sociale media en journalistiek

Bart Van Belle,Michaël Opgenhaffen

Livre en néerlandais

Conflicthantering en mediation

Govert Apol,Linda Reijerkerk,Marion Uitslag,Simone Kalff

Livre en néerlandais

Mind the gap

Helma Wijnand-Schut,Jaap van der Grinten

Livre en néerlandais

Scanbaar schrijven

Mark van Bogaert

Livre en néerlandais

24,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Journalisten, er bestaat meer dan Twitter en Facebook! Ook journalisten zijn in de ban van sociale media. Toch beperkt hun kennis zich vaak tot de basistechnieken. Tijd dus voor verandering. Sociale media en journalistiek focust op de bekendste sociale media als Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube, maar ook minder bekende platformen als Foursquare en CouchSurfing komen aan bod. Je ontdekt hoe sociale media een mooie aanvulling bieden op de traditionele tools om nieuws te researchen en... En savoir plus

23,50 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Waar mensen elkaar ontmoeten, kunnen conflicten ontstaan. Of je nu hrm'er bent bij een multinational, verpleegkundige in een ziekenhuis, of manager binnen het bedrijfskundige domein, je zult mediation steeds vaker tegenkomen. Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van m... En savoir plus

26,95 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Een sterk imago geeft een organisatie concrete voordelen. De beurskoers is hoger, klanten zijn trouwer en medewerkers loyaler. Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Over de inhoud Met het praktische stappenplan in Mind the Gap kunnen studenten snel en eenvoudig een gap-analyse uitvoeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk u... En savoir plus

24,99 €

Livré sous 3 à 5 jours ouvrables
Do's en don'ts voor teksten met plakfactor Hoe kijkt uw lezer? Hoe leest uw kijker? En hoe trekt u uw lezer met weinig tijd toch uw tekst in? Scanbaar schrijven is een boek voor iedereen die teksten schrijft die rechtstreeks naar de lezer gaan, zonder dat er een professioneel vormgever aan te pas komt. Voor scholen, bedrijven, overheidsinstanties en verenigingen. In dit boek vindt u de basisregels om een tekst professioneler en lezersvriendelijker vorm te geven, ook met een eenvoudig tekstver... En savoir plus