•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Brood en rozen voor iedereen

Lieven De Pril
Livre broché | Néerlandais
15,00 €
+ 30 points

Description

Wist je dat één Vlaming op tien in armoede leeft? Dat is veel. Toch denken mensen wel eens dat het in hun gemeente niet voorkomt. Armoede blijft in Vlaanderen meestal verborgen.

In dit boek vertellen mensen die zelf armoede ervaren over de problemen waarmee ze kampen en de vooroordelen waartegen ze moeten opboksen. Ook hulpverleners en vrijwilligers doen hun verhaal. Deze getuigenissen veranderen je kijk op onze samenleving, op armoede en de oorzaken ervan.

Iedereen kan in dit boek nuttige informatie vinden om armoede beter te begrijpen en er dus ook beter mee om te gaan. Een echte aanrader voor wie actief is in de hulpverlening, in de zorgsector, in het onderwijs of in het verenigingsleven.

Lieven De Pril is al dertig jaar actief in de armoedebestrijding. Hij werkt voor de vzw Welzijnsschakels, die via vrijwillige inzet armoede aanpakt in de eigen omgeving, samen met de betrokkenen. Hij is ook vrijwilliger bij Welzijnsschakel Ommekeer in Erpe-Mere. Samen met Guy Didelez schreef hij het waargebeurde verhaal 'Ik ben Iemand/Niemand' (Manteau, 2009). De roman is al aan zijn vierde druk toe. Marleen Merckx (Simonneke uit 'Thuis') bracht op vele plaatsen in Vlaanderen de monoloog 'Leven in een krabbenmand', gebaseerd op deze roman.

Met een nawoord van minister Hilde Crevits: "Een warm pleidooi om niet alleen brood te geven om het lichaam te spijzen, maar ook rozen om het hart te voeden. Laten we dus samen dit strijdlied aanheffen, onderwijs en maatschappij, en laat dit mooie boekje daartoe de ideale voorzet zijn."

Met een voorwoord van journaliste Phara De Aguirre: "Ik kende de statistieken, maar de werkelijkheid, de gevoelens achter de cijfers kende ik niet. Dat heeft me doen beseffen hoe vaak we praten over mensen in armoede en hoe weinig we praten met hen."

Voor meer info en voor methodieken voor leerkrachten, hulpverleners en vrijwilligers bij het boek, zie www.armoede.org

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
96
Langue:
Néerlandais
Illustré:
Oui

Caractéristiques

EAN:
9789085283775
Date de parution :
12-05-16
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 210 mm

Les avis