•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Moldaviet 18: Beelden van mijn leven

Karel Hynek Mácha
Livre broché | Néerlandais | Moldaviet | n° 18
9,50 €
+ 19 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Deel 18 in de serie Moldaviet, een reeks uit het Tsjechisch vertaalde korte verhalen.
BEELDEN VAN MIJN LEVEN door K.H. MÁCHA

De Tsjechische dichter KAREL HYNEK MÁCHA stond ook als schrijver van proza, waarin zijn kijk op de wereld al even reflexief is als in zijn gedichten, zijn mannetje.
‘Een avond op de Bezdez’, het eerste verhaal in 'Beelden van mijn leven', toont een mysterieuze ontmoeting tijdens een avondlijke bergwandeling. In ‘Marinka’, het tweede verhaal, combineerde Mácha zijn proza zelfs met poëzie en verleende het de quasivorm van een opera. Het is een romantische lofzang op Marinka-Mignon, onder verwijzing naar Goethe en een schilderij van Wilhelm von Schadow.

KAREL HYNEK MÁCHA [1810-1836] is de prins van de Tsjechische poëzie en het icoon van de Tsjechische romantiek, zoals Poesjkin dat is van de Russische en Byron van de Engelse romantiek. Tijdens zijn korte, bewogen leven presteerde hij het toch drie delen ver­zameld werk bijeen te schrijven, in een tijd waarin het Tsjechisch als literaire taal na eeuwen van germanisering pas weer in opkomst was en uitstekend geschikt bleek voor hooggestemde, gecompliceerde poëzie.

Vertaling uit het Tsjechisch en nawoord: Kees Mercks

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
75
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 18

Caractéristiques

EAN:
9789078068723
Date de parution :
10-04-11
Format:
Livre broché
Dimensions :
106 mm x 166 mm
Poids :
91 g

Les avis