Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Van de auteur van Het monster van Essex (Sunday Times nummer 1 bestseller, Boek van het Jaar in Engeland, shortlist Costa Novel Award, longlist Europese Literatuurprijs)
Twintig jaar geleden deed Helen Franklin iets wat ze zichzelf niet kan vergeven. Het beschermde leventje dat ze sindsdien heeft opgebouwd, wordt nu opeens bedreigd door een reeks wonderlijke voorvallen. Ze leest een stapel vreemde manuscripten, bomvol verhalen uit de zwartste hoofdstukken van de geschiedenis. Daaruit rijst het beeld op van een lange, zwijgende vrouw in het zwart: Melmoth, het eenzaamste wezen ter wereld. Gedoemd om eeuwig op aarde rond te dolen probeert ze mensen met een schuldgevoel te verleiden om levenslang met haar mee te zwerven.
Melmoths uitverkorenen moeten een keuze maken: leren leven met wat ze hebben gedaan of haar volgen in de eeuwige duisternis. Ondanks haar wantrouwen ontkomt Helen niet aan het gevoel dat iets of iemand naar haar kijkt. Wanneer ze wordt ingehaald door haar verleden, komt ook zij voor de belangrijkste keuze in haar leven te staan. Durft ze te kiezen voor de liefde, hoe onwaarschijnlijk die ook lijkt?
Melmoth is een meesterwerk van morele complexiteit, dat ons dwingt om na te denken over goed en kwaad. Na de succesvolle roman Het monster van Essex is Melmoth opnieuw een fascinerende, razend spannende roman.
Sarah Perry (1979) is geboren in Chelmsford, Essex. Haar roman Het monster van Essex was een enorme bestseller en was Boek van het Jaar bij de British Book Awards 2017; het behaalde de shortlist van de Costa Novel Award 2016 en de longlist van de Baileys Women’s Prize for Fiction. Melmoth is haar derde roman.
Over Het monster van Essex:
‘Het heerlijke van dit boek is dat het, naast van geweldig geformuleerde (en vertaalde!) zinnen, overloopt van nuance en snedige humor.’ NRC Handelsblad •••••
‘Een fijne mix van ingrediënten – romantiek, nostalgie, mooie taal, sterke personages en een vleugje mysterie (…) door Perry in een smeuïg gerecht omgetoverd en sfeervol opgediend.’ Algemeen Dagblad ****
‘Een van de meest memorabele historische romans van de afgelopen tien jaar.’ The Sunday Times
‘Met haar historische fictie bereikt Perry het vrijwel onmogelijke: een roman met daarin een wereld die geheel overeenkomt met de tijd waarin het verhaal zich afspeelt, maar haar personages zijn even modern als in overeenstemming met hun eigen tijd. Voor een tweede roman is het een schitterende prestatie, waarvoor ze veel nominaties voor prijzen mag verwachten.’ The Independent
‘Een roman van haast onbeschaamde ambitie – weelderig en fantasievol, een wild Eden achter een tuinpoort… het is deels een spookverhaal en deels een natuurhistorische les, deels een romantisch en deels een feministisch verhaal. Ik werd er zo door meegevoerd dat ik 48 uur nadat ik het uit had nog steeds ontstemd was dat ik weer thuis was.’ The New York Times