•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mijn vriend Dahmer

Derf Backderf
Livre relié | Néerlandais
24,90 €
+ 49 points

Description

Dit is de hardcover editie op 300 exemplaren.

Er is ook een reguliere softcover-editie.

Je denkt alleen maar dat je dit verhaal al kent...



We hebben allemaal wel zo’n schoolvriend gehad. Het buitenbeentje. De idioot. De jongen die ons met zijn streken vermaakte en misschien wel verontrustte. Die ene die ondanks het verstrijken van de jaren in onze gedachten blijft hangen. De klasgenoot met wie we na het eindexamen steevast het contact verbreken en wiens vervaagde herinnering we wegstoppen, samen met de jaarboeken en de andere relicten van onze puberteit. Af en toe moeten we weer aan hem denken en vragen we ons af: wat zou er van hem zijn geworden? Voor één iemand, opgegroeid in een klein plaatsje in Ohio, werd die vraag op 22 juli 1991 plotseling beantwoord door media van over de hele wereld, toen Jeffrey Dahmer werd gearresteerd voor de moord op zeventien jonge mannen.



Mijn vriend Dahmer is een meeslepende en originele graphic novel van Derf Backderf, een gelauwerde striptekenaar en politiek cartoonist. De toekomstige seriemoordenaar met wie hij in de klas, op de gang en in de auto zat, probeert hij in deze bladzijden te doorgronden. Het resultaat is een verrassend warm portret van een gestoorde tiener die worstelt met de even overweldigende als afschuwelijke neigingen die uit de diepste krochten van zijn psyche komen opborrelen. Dahmer, die door de rest van de wereld algemeen wordt beschouwd als een onmenselijk monster, wordt hier geportretteerd als een eenzame zonderling die in werkelijkheid maar al te menselijk is. Een verlegen jochie dat de waanzin wordt ingezogen, zonder dat de volwassenen in zijn leven het doorhebben.



We weten allemaal wat Dahmer gedaan heeft, maar door Backderfs unieke perspectief biedt Mijn vriend Dahmer diepzinnige (en soms merkwaardig grappige) inzichten over hoe, en belangrijker nog, waarom Jeffrey Dahmer veranderde van een eigenaardige middelbare scholier in een verdorven onmens die even berucht zou worden als Jack the Ripper.



Backderfs Mijn vriend Dahmer is de beste poging tot nu toe om het onverklaarbare fenomeen te verklaren van ene Jeffrey Dahmer uit de eindexamenklas van Revere High School van 1978.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789492117052
Date de parution :
04-02-15
Format:
Livre relié

Les avis