
Verhalen vertellen is het oudste gereedschap dat we als mens kennen om gedrag te beïnvloeden. Of het nu gaat over religies, economische systemen, politieke stromingen of merken; onze verbeeldingskracht zorgt ervoor dat we ons via verhalen abstracte concepten kunnen voorstellen. En daarin kunnen gaan geloven. Verhalen geven inhoud. Verhalen verpakken boodschappen. Verhalen verbinden. Verhalen maken wie we zijn én beïnvloeden wat we doen en niet doen. Logisch dat storytelling steeds belangrijker wordt bij veel organisaties, reclamebureaus en marketingafdelingen.
De afgelopen jaren is er veel kennis bijgekomen over hoe menselijk gedrag werkt. Het toepassen van gedragspsychologie in communicatie en marketing wordt steeds normaler. Ook Nadine Komduur en Paul Hillesum merkten dat gedragspsychologie een steeds prominentere plek inneemt in de dagelijkse praktijk. Die ervaringen delen ze graag. In dit boek leren ze je hoe je jouw verhalen nog overtuigender kunt maken door kennis uit de gedragspsychologie toe te passen, en je verhalen zo op te bouwen dat ze aansluiten bij hoe wij mensen functioneren. Zo worden je verhalen geloofwaardiger en overtuigender en kun je ze nog effectiever inzetten om je doelstellingen te bereiken. Of het nu gaat om het beïnvloeden van koopgedrag of het aanbrengen van positieve veranderingen in onze samenleving.
Trefwoorden: supercharge stories marketing storytelling gedragspsychologie psychologie handleiding
Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.