Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Of je nu manager bent bij een bedrijf of specialist in een ziekenhuis. Maar woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. En soms is er zelfs 'angst' voor journalisten ("ze doen alles voor die ene nieuwsscoop").
Maar er is ook een wederzijdse afhankelijkheid. Media zijn namelijk afhankelijk van jou omdat zij nieuws nodig hebben. En jij wilt graag jouw verhaal kwijt, waarmee je de beeldvorming wil beïnvloeden van jezelf of jouw organisatie. De media zijn de snelste weg naar de omgeving. Bovendien beschouwt het publiek de journalistieke kolommen nog altijd als geloofwaardig en betrouwbaar.
Journalistenzijn dus de nieuwsbron voor het publiek. Maar bijvoorbeeld bij een crisis spelen zij met hun informatie ook vaak een rol in het aanjagen van een oplossing of dragen zij met hun informatie bij aan de publieke veiligheid. Kortom: journalisten hebben een cruciale positie in onzesamenleving. Beschouw ze dus als je vrienden en bouw actief een relatie met de voor jou belangrijke media. Respect voor de rol die journalisten vervullen is daarbij randvoorwaarde. Net als de 'spelregels' die altijd gelden in relaties. Wees eerlijk, open en transparant. Zorg er bovendien voor dat je woordvoering professioneel benadert en dat je je goed voorbereidt.
Dit boek biedt je 46 praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met
journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de
voorbereiding van media-optredens. Je zult zien dat je niet perse Barack
Obama hoeft te zijn om van jouw media-optreden een succes te maken.
Over de auteur:
Frank Peters is mede-eigenaar van VIRTUS Communications en expert op het gebied van reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement. Hij adviseert bestuurders en toezichthouders van gerenommeerde (multinationale) ondernemingen, branche-organisaties en zorginstellingen.