•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Livres pour enfants
  4. 10 denkkaders om leren zichtbaar te maken

10 denkkaders om leren zichtbaar te maken

Hoe ons denken het lesgeven positief kan beïnvloeden

John Hattie, Klaus Zierer
Livre relié | Néerlandais
54,00 €
+ 108 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. 

Deze praktische gids met vragenlijsten, schema’s, checklists en oefeningen laat voor elke school precies zien hoe de denkkaders kunnen worden toegepast.

Voor 10 denkkaders om leren zichtbaar te maken bewerkten John Hattie en Klaus Zierer de resultaten uit Hatties indrukwekkende boek Leren zichtbaar maken tot tien denkkaders voor succesvolle leerkrachten en docenten. Voorbeelden zijn: ‘Ik evalueer mijn impact op het leren van mijn leerlingen’ en ‘Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen “hun best doen”’. Elk hoofdstuk begint met zelfreflectievragen over het denkkader (bijvoorbeeld of je er goed in bent, wat je doel is, enzovoort), een korte schets om het denkkader tastbaar te maken en de leerdoelen met betrekking tot het denkkader. Daarna volgt een bespreking van factoren uit Leren zichtbaar maken die het denkkader ondersteunen. Elk hoofdstuk sluit af met voorstellen voor en voorbeelden van handelen, een checklist voor het handelen en oefeningen.

10 denkkaders om leren zichtbaar te maken is een zeer praktische gids voor scholen en leerkrachten om de tien denkkaders en het succes van de leerkracht – en dus van de leerling – te maximaliseren.prof. dr. dr.h.c. Paul A. Kirschner universiteitshoogleraar en hoogleraar Onderwijspsychologie (i.h.b. Leren en Cognitie), Open Universiteit.Dit is een heruitgave is van 10 mindframes om leren zichtbaar te maken.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789461183033
Date de parution :
21-10-21
Format:
Livre relié
Dimensions :
178 mm x 248 mm
Poids :
661 g

Les avis