•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools

Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy

Alice Bradbury
Livre broché | Anglais
56,95 €
+ 113 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The COVID-19 pandemic closed schools, but this hiatus provided an opportunity to rethink the fundamental principles of our education system. In this thought-provoking book, Alice Bradbury discusses how, before the pandemic, the education system assumed ability to be measurable and innate, and how this meritocracy myth reinforced educational inequalities - a central issue during the crisis. Drawing on a project dealing with ability-grouping practices, Bradbury analyses how the recent educational developments of datafication and neuroscience have revised these ideas about how we classify and label children, and how we can rethink the idea of innate intelligence as we rebuild a post-pandemic schooling system.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
184
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781447347026
Date de parution :
09-07-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
267 g

Les avis