•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Accounting Education

A Cognitive Load Theory Perspective

Seedwell Tanaka Muyako Sithole, Indra Abeysekera
Livre relié | Anglais | Routledge Studies in Accounting
195,95 €
+ 391 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides a comprehensive and critical overview of learning accounting. It illustrates that when learners need to mentally integrate two or more distinct items of information, it places unnecessary demands on cognitive load.

The book discusses the cognitive load theory, which assumes that the task of mental integration increases the load on already limited working memory, and it does so to such an extent that learning may be severely impeded. The book also investigates how students could deal with cognitive overload when learning introductory accounting using three instructional design formats: the split-attention format, the integrated format, and the self-managed format.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
148
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138286306
Date de parution :
09-01-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
361 g

Les avis