Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This book offers a rich selection of papers from a conference dedicated to the advancement of physics education at all levels. Addressing the pressing need for innovation in teaching and learning, the contributions span pre-school to higher education, showcasing a broad spectrum of innovative proposals aimed at enriching the physics learning experience. The contributions reflect key thematic tracks, including innovative strategies and pathways to improve physics education, lab work and experiments in physics education, digital technologies in physics education, and school-university collaborations. These tracks provide a cohesive structure, while the individual contributions present research-informed insights and exemplary teaching practices that resonate across age groups and educational contexts. For pre-school and primary learners, the papers highlight creative learning pathways, hands-on activities, and play-based strategies that introduce young minds to fundamental physical concepts in an engaging and accessible way. At the secondary level, the focus shifts to inquiry-based teaching practices, lab work, and the integration of digital tools that develop students' critical thinking skills and deepen their understanding of core physics principles. For higher education, the papers present advanced experimental techniques and interdisciplinary approaches, demonstrating effective strategies for teaching complex concepts to university students as well as novel methods for fostering connections between schools and universities, emphasizing how collaboration enhances teaching practices and supports student learning. Additionally, the contributions examine how physics education research informs these practices, ensuring that the methods presented are not only innovative but also evidence-based. Grounded in physics education research, the book bridges the gap between theory and practice. Many of the contributions draw on real-world classroom experiences, offering practical applications alongside research findings. This makes the book an invaluable resource for educators, researchers, and policymakers seeking to advance physics education across all levels.