•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Affective Governmentality

Neoliberal Education Advertisements in Singapore

Andrew Joseph Pereira
83,95 €
+ 167 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book investigates the subjectivities in education arising from the triumphant mobilisation of care as portrayed in educational advertisements, and provides a novel theory of affective governmentality based on empirical research on affect, neoliberalism, and governmentality. It also takes the bold step of encouraging the re-imagination of the central and pressing question of school marketisation in Singapore, and problematises the seemingly innocuous portrayals of care in light of neoliberal governmentality seeking to perform cultural work on preferred identities and subjectivities. Using a judicious selection of media artefacts, the book scrutinises the creation of emotional technologies through an ethic of caring, harnessing vulnerabilities and triumphalism. As such it not only equips readers to understand the role of emotional technologies but also offers a critical and alternative view of hope and aspirations for transforming society.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
129
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 9

Caractéristiques

EAN:
9789811378065
Date de parution :
11-07-19
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
385 g

Les avis