Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Literary Nonfiction. Women's Studies. Translated by Melissa Bull. BURQA OF SKIN is a dense collection of writings channelling harrowing disenchantment and indignation. From her very first novel, PUTAIN (Seuil, 2001), Nelly Arcan shook the literary landscape with her flamboyant lyricism and her preoccupations with such recurring themes as our culture's vertiginous obsession with youth, and its reverse: the draw of death. Now beyond the ripples of scandal Arcan's work has caused, here are the last echoes of her work, and it is as stunning as it is brief. BURQA OF SKIN, with its gruesome title, catapults her work into contemporary debates on culture and gender. The book collects three previously unpublished works: The Dress, The Child in the Mirror and Shame. The first two are written in the first person, in that turbulent, suffocating language that was Arcan's singular brand, that of a writer on the edge. In the third text, she analyses with inexhaustible ferocity her humiliating experience on the set of a TV talk show. Two lesser- known nonfiction pieces are also included in this collection: a reflection on speed dating and a column published in 2004 titled Suicide Can Be Harmful to Your Health.
A masterpiece, a rare and poisonous plant whose posthumous publication makes [the work] all the more striking.--Juliette Einhorn, Le Figaro
... When Arcan's writing is at its sharpest--as it nearly always was, and as Melissa Bull's translation convincingly conveys--practically every sentence can serve as a jumping-off point for sustained contemplation and/or heated debate...--The Montreal Gazette
...the writing is genuine and lived, giving an almost real-time picture of the author's philosophical wrestlings... stylishly translated by Melissa Bull... Fantastically intelligent, always trying to second-guess how a woman should be, Arcan finds death the only answer to her predicament. In style and emotion--and honesty--her work is a much closer cousin to Edouard Leve's Suicide than to the archness of Belle de Jour or Catherine Millet. The best way to absorb Arcan's work is to read it in chronological order, and then to lament that the titles of her work--Whore, Hysteric, Breakneck, Exit--so succinctly and poignantly summarize the short life and hard-won philosophy of this exceptional writer.--The Times Literary Supplement