Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Children Doing Mathematics

A Shopper's Guide

Terezinha Nunes, Peter Bryant
Livre broché | Anglais | Understanding Children's Worlds
101,95 €
+ 203 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Children Doing Mathematics provides a reliable and up to date review of the substantial recent work in children' mathematical understanding. The authors also present important new research on children's understanding of number, measurement, arithmetic operation and fractions both in and out of school.

The central theme of Children Doing Mathematics is that there are crucial conditions for children's mathematical learning. Firstly, children have to come to grips with conventional mathematical systems. Secondly, but equally important, they have to be able to present mathematical knowledge in a way that solves problems. The book also discusses how mathematical activities and knowledge involve much more than what is currently viewed as mathematics in the school curriculum. Most recent work illustrates how children can be successful in mathematical activities outside school whereas they fail in similar activities in the classroom. Through these two underlying themes the authors bring together discussions on conventional mathematical learning and on real life mathematical success. In so doing, they also highlight new and better ways of analysing children's abilities and of advancing their learning in school.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
292
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780631184720
Date de parution :
01-05-96
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 228 mm
Poids :
476 g

Les avis