•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Collaboration in Designing a Pedagogical Approach in Information Literacy

Ane Landøy, Daniela Popa, Angela Repanovici
Livre broché | Anglais | Springer Texts in Education
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This Open Access book combines expertise in information literacy with expertise in education and teaching to share tips and tricks for the development of good information literacy teaching and training in universities and libraries. It draws on research, knowledge and pedagogical practice from academia, to teach students how to sift through information to be able to distinguish the important and correct from the unusable. It discusses basic concepts and models of information literacy, as well as strategies for accessing, locating and retrieving information and methods suitable for the assessment and management of information. The book explains many concepts connected to information literacy and discusses pedagogical issues with a view to supporting the practitioner. Each chapter examines one aspect of information literacy, discusses the pedagogical challenges involved and provides suggestions for best practice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
161
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030342579
Date de parution :
03-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
254 g

Les avis