•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Consumentengedrag

toegepaste basisconcepten

Johan Vanhaverbeke
Livre | Néerlandais
37,29 €
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Het handboek Consumentengedrag: toegepaste basisconcepten is een studieboek om met meer inzicht en kennis klantgerichter te ondernemen. Centraal staat de ?consumens?, het individu dat producten en diensten aanschaft, verbruikt en gebruikt, en streeft naar meer dan gewoon consumeren. Een inzicht dat groeit en aanleiding geeft tot meer aandacht voor de mens achter de ?consument?.

Hoe komt het koopgedrag van mensen tot stand? Wat zijn de menselijke ?denk- en doe?-mechanismen die resulteren in een bepaald koopgedrag? Welke sociale invloeden spelen een rol in het dagelijkse leven van het individu? Zijn er inzichten en concepten die een bedrijf kunnen helpen om een (ethisch en deontologisch) verantwoord klantgericht commercieel beleid te voeren?

De essenti?le concepten aangereikt uit diverse menswetenschappen worden toegelicht en ge?llustreerd met praktijkvoorbeelden. Ieder hoofdstuk vangt aan met een handige Leeswijzer ? vragen en stellingen die de lezer aanzetten om de aangereikte materie in een ruimere context te situeren. Basisconcepten uit de psychologie, sociologie, sociale psychologie, neurologie ? worden praktijkgericht aangebracht. Het zet de lezer aan om dit boeiende vakgebied beter te leren kennen en te exploreren.

Dit boek richt zich voornamelijk naar studenten hoger onderwijs, met een stevige interesse in het marketingvakgebied, die explicieter en met meer inzicht en begrip het commerci?le beleid van een organisatie willen onderbouwen. Ook voor de bedrijfspraktijk is dit boek een aanrader. Het vakgebied ?consumentengedrag? kent een razendsnelle evolutie. Kennis van de basisconcepten en hoe die steeds verder evolueren en verfijnd worden met actuele inzichten, is voor de bedrijfsmedewerker een onmisbare vakkennis.

OVER DE AUTEUR

Johan A.M. Vanhaverbeke is actief als gecertificeerd interim-manager en heeft tal van strategische en operationele managementopdrachten uitgevoerd voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven. Hij is docent marketing en bedrijfsorganisatie aan HUB en wetenschappelijk adviseur van STIMA EDUCTION, het opleidingsinstituut van STIMA (Stimulating Marketing).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
137
Langue:
Néerlandais
Illustré:
Oui

Caractéristiques

EAN:
9789033491764
Date de parution :
16-01-13
Format:
Livre

Les avis