•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Contesting the Logic of Painting

Charles Barber
Livre relié | Anglais | Visualising the Middle Ages | n° 2
213,95 €
+ 427 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Studies of the icon in Byzantium have tended to focus on the iconoclastic era of the eighth- and ninth-centuries. This study shows that discussion of the icon was far from settled by this lengthy dispute. While the theory of the icon in Byzantium was governed by a logical understanding that had limited painting to the visible alone, the four authors addressed in this book struggled with this constraint. Symeon the New Theologian, driven by a desire for divine vision, chose, effectively, to disregard the icon. Michael Psellos used a profound neoplatonism to examine the relationship between an icon and miracles. Eustratios of Nicaea followed the logic of painting to the point at which he could clarify a distinction between painting from theology. Leo of Chalcedon attempted to describe a formal presence in the divine portrait of Christ. All told, these authors open perspectives on the icon that enrich and expand our own modernist understanding of this crucial medium.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
179
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9789004162716
Date de parution :
21-09-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
166 mm x 243 mm
Poids :
562 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.