Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This book constructs a platform for the critical exploration of African literatures written in a variety of African and European languages and goes beyond the mainstream in African literary and cultural studies by engaging multiple hermeneutic approaches to narratives, performance, and visual arts.
Putting emphasis on comparing cultural productions in at least two linguistic expressions, the book foregrounds the analytical strategies employed by the contributors to delve into the epistemologies of African social, cultural and political life, as critical assessments of the novel, short stories, music, drama, film, poetry, social media, festivals, and academic institutions become paramount. The contributions underscore the necessity to respond to trends and transformations that African literary genres and media have seen across time and space with interest in how these changes have been enriched by the different languages of expression.
Going beyond regional and linguistic boxes, in which African literatures, music, and film have often been encapsulated, the chapters in this book present a critical assessment of the ideological, aesthetic, thematic, and linguistic models that illustrate similarities, but also differences, that can be made visible through comparative approaches, and which underscore the innovative potential to put African narratives, lyrics, and discourses conveyed in more than one language in conversation with one another.
Contents
Crossings and Comparisons in African Literatures and Cultures: Introduction ............. 1 SUSANNE GEHRMANN AND PEPETUAL MFORBE CHIANGONG
African Language Literatures in Dialogue
When the Emperor Travelled the Continent. On the Cosmopolis of Islamic Literature and its Adaptation into African Languages ................................ 13 CLARISSA VIERKE (UNIVERSITÄT BAYREUTH)
Rhetorical Strategies of Humour in West African Epics: Crossing Languages, Genres, and Media ..................................................................... 37 ANNE M. CAROVANI (UNIVERSITÄT GREIFSWALD)
Cross-Readings of Europhone African Literature
The Representation of History in Poetic Space. Strategies of Polyphony in Contemporary African Novels: Boubacar Boris Diop's Murambi and Mia Couto's Vinte e Zinco ..................................................................................... 61 LUCIA WEIß (FREIE UNIVERSITÄT BERLIN)
Narrating Lives and Negotiating Space in Prison. A Comparative Analysis of Calixthe Beyala's Tu t'appelleras Tanga and Petina Gappah's The Book of Memory .................................................................. 83 ISABEL SCHRÖDER (HUMBOLDT-UNIVERSITÄT ZU BERLIN)
African Child Soldier Narratives in Children's Literature. A Cross-Regional and Cross-Language Comparison ................................................. 103 CHARLOTT SCHÖNWETTER (HUMBOLDT-UNIVERSITÄT ZU BERLIN)
Political Practice and Irate Satire in Cameroonian Drama: A Cross-language Exploration of What God has Put Asunder by Victor Epie 'Ngome and La chèvre du sous-préfet by Charles Soh ............................ 121 PEPETUAL MFORBE CHIANGONG (HUMBOLDT-UNIVERSITÄT ZU BERLIN)
Critical Humanisms on the Margins of African Literary Canons: Bakary Diallo and Richard Rive ................................................................................ 141 CULLEN GOLDBLATT (PORTLAND STATE UNIVERSITY)
Crossing the Languages of African Music
Inclusive Rapport: Nation, Language, and Identity in Nige