•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Didactiek van de wiskunde

Handboek voor leraren in opleiding en in praktijk

Paul Drijvers
Livre broché | Néerlandais | Epsilon uitgaven | n° 100
44,00 €
+ 88 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Het Nederlandse wiskundeonderwijs is volop in beweging. Curricula worden herzien en nieuwe digitale technologieën vinden hun weg naar het klaslokaal. Ook de wiskundedidactiek – de specifieke kennis over het leren en onderwijzen van wiskunde – ontwikkelt zich voortdurend. Over de huidige stand van zaken van dit vakgebied wil dit boek studenten, leraren, lerarenopleiders, auteurs en trainers informeren.


In drie delen biedt dit boek leraren handvatten om hun wiskundig-didactische vaardigheden verder te ontwikkelen. Het eerste deel legt het fundament voor het boek en richt zich op de vraag wat wiskunde is en welke theoretische perspectieven op het leren van wiskunde van belang zijn. Het tweede deel gaat in op thema’s die in alle wiskundelessen een rol spelen zoals vaardigheden, probleemoplossen, contexten, ICT-gebruik en toetsen. Het derde deel zoomt in op specifieke didactieken binnen de domeinen algebra, analyse, statistiek en meetkunde. Denk aan het onderwijzen van het variabelebegrip of de afgeleide functie en aan de intuïtieve valkuilen van de kansrekening. Theoretische inzichten worden toegankelijk gemaakt met aansprekende voorbeelden. Elk hoofdstuk eindigt met een aantal concrete praktijktips, verwijzingen naar bruikbaar lesmateriaal en inspirerende bronnen voor verdere verdieping.


De auteur, Paul Drijvers, is emeritus-hoogleraar in de didactiek van de wiskunde bij het Freudenthal Instituut van de Universiteit Utrecht. Als onderzoeker publiceerde hij een groot aantal wetenschappelijke artikelen. Zijn ambitie is om de opbrengsten daarvan te vertalen in handvatten voor de praktijk. Daarvan getuigt dit boek.


Het boek is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met een groot aantal leraren, lerarenopleiders, studenten en onderzoekers. Deze samenwerking staat garant voor de bruikbaarheid in opleiding en praktijk.


“Qua toon een verademing, relevante onderwerpen en heel goed gekozen voorbeelden” – Wim Caspers, leraar en lerarenopleider

“Bedankt voor het mooie boek; ik ben er heel blij mee voor ons vakdidactiekonderwijs” – Mark Timmer, opleidingsdirecteur en lerarenopleider

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
400
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 100

Caractéristiques

EAN:
9789050412131
Date de parution :
20-06-25
Format:
Livre broché
Dimensions :
170 mm x 240 mm
Poids :
734 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.