•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Education, Modernity, and Fractured Meaning

Toward a Process Theory of Teaching and Learning

Donald W Oliver
Livre broché | Anglais | Suny Series, the Philosophy of Education
53,45 €
+ 106 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An indictment of the ideology of modernity, which has resulted in our leading incoherent and fragmented lives, Oliver and Gershman's book explores the profound paradigmatic differences that exist among the world's people and describes a rich theory of knowing and being, commonly called "process philosophy." The promise of process philosophy is in its potential to allow us to participate more fully in the flow of all of time and nature. But what does it mean for a teacher and student in the learning situation to have a process point of view? The authors also discuss many of the various implications in regard to language, space, power relationships, and time as they place process philosophy in the educational context.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
268
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780887069420
Date de parution :
03-08-89
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
317 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.