•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Education Policy and Realist Social Theory

Primary Teachers, Child-Centred Philosophy and the New Managerialism

Robert Archer
Livre relié | Anglais | Routledge Studies in Critical Realism | n° 3
244,45 €
+ 488 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In Europe welfare state provision has been subjected to 'market forces'. Over the last two decades, the framework of economic competitiveness has become the defining aim of education, to be achieved by new managerialist techniques and mechanisms. This book thoughtfully and persuasively argues against this new vision of education, and offers a different, more useful potential approach.
This in-depth major study will be of great interest to researchers in the sociology of education, education policy, social theory, organization and management studies, and also to professionals concerned about the deleterious impact of current education policy on children's learning and welfare.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 3

Caractéristiques

EAN:
9780415268394
Date de parution :
07-03-02
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 245 mm
Poids :
535 g

Les avis