•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Examining Reading

Research and Practice in Assessing Second Language Reading

Hanan Khalifa, Cyril J Weir
Livre broché | Anglais | Studies in Language Testing | n° 29
80,95 €
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This publication highlights the need for test developers to provide clear explanations of the ability constructs which underpin tests offered in the public domain. An explanation is increasingly required or if the validity of test score interpretation and use are to be supported both logically and with empirical evidence. The book demonstates the application of a comprehensive test validation framework which adopts a socio-cognitive perspective. The framework embraces six core components which reflect the practical nature and quality of an actual testing event. It examines Cambridge ESOL writing tasks from the following perspectives: Test Taker, Cognitive Validity, Context Validity, Scoring Validity, Criterion-related Validity and Consequential Validity. The authors show how an understanding and analysis of the framework and its components in relation to specific writing tests can assist test developers to operationalise their tests more effectively, especially in relation to criterial distinctions across test levels.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
358
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 29

Caractéristiques

EAN:
9780521736718
Date de parution :
31-08-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
171 mm x 214 mm
Poids :
576 g

Les avis