Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
This book examines the social, political and economic rationales, which lead to the development of learning cities in diverse settings in Africa, Australia, Asia and Europe. Many of the contributors are practitioners who have played an active part in the development of their learning city. Some contributors are both practitioners and researchers on learning cities. Some are primarily researchers who are focused on understanding learning cities, gauging the benefits and potential of learning cities and formulating new theories and approaches. The book also includes interviews with and contributions from key founding figures in the learning cities movement and in the development of UNESCO's Global Network of Learning Cities. The book explores diverse initiatives that are shaping the lives of people in cities today and into the future, fostering inclusivity, sustainability, and resilience. Each chapter offers a unique perspective on the transformative power of lifelong learning and collective commitment. Contributors share their insights, from grassroots to high level policy discussions, shedding light on the challenges and triumphs encountered along the way. This is the first major book looking at learning cities across the globe from both theoretical and practical perspectives. What sets it apart is the diversity in the material offered and the geographical and cultural spread of contexts. Cities are becoming ever more important to the future of humanity, learning cities are a vast laboratory of new and innovative ways in which people can learn together to create more fulfilling lives, better opportunities and put into practice on a daily basis the four principles outlined in the Delors Report (1996): Learning to know, Learning to do, Learning to live together, Learning to be. This book is a valuable resource for policymakers, educators, and community leaders striving to build more inclusive and sustainable societies. Whether embarking on the journey of developing a learning city or seeking inspiration from successful initiatives, readers will find practical insights and thought-provoking perspectives within these pages.