•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Hallo ik : wie ben ik, wat wil ik, en wat kan ik?

seksuele beleving bij gehandicapten : trainershandleiding

Rosalie Jeurissen-Steeghs
Livre | Néerlandais | Kentalisreeks | n° 4
44,08 €
+ 88 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Veel verstandelijk en auditief/communicatief beperkte mensen hebben geen enkel idee hoe hun eigen lichaam er uitziet en weten niet hoe het werkt. Dit gemis aan kennis van hun lichaam heeft gevolgen. Als je niet weet hoe je lichaam eigenlijk functioneert, kun je ook het onderscheid niet maken tussen wat prettig voelt (‘ja-gevoel’) en wat niet prettig voelt (‘nee-gevoel’). ‘Besef hebben van het eigen lichaam’ is het eerste dat nodig is bij seksuele voorlichting en vorming.
In de methodiek Hallo Ik wordt daarom met de deelnemers gepraat over hun lichaam en seksualiteit. Zo wil men al op jonge leeftijd lichaamsbesef creëren en een basis leggen voor het kunnen verwerven van sociale vaardigheden en omgangsvormen.
Voor de trainers biedt deze uitgebreide handleiding handvatten om de training effectief vorm te geven. Het eerste deel van de handleiding gaat in op de uitgangspunten, trainingsopbouw en trainingsmaterialen van de methodiek. In het tweede deel is per thema beschreven hoe de trainer de thema’s kan aanpakken. Hierin staan werkvormen en suggesties hoe je met inzet van het Themaboek en de educatiebox de onderwerpen kunt bespreken. Het bijbehorende Themaboek voor de deelnemers aan de training en hun begeleiders, integraal op de Acco-website, bestaat uit ruim twintig thema’s, uitgewerkt met pictogrammen. Hallo Ik is bestemd voor verstandelijk en auditief/communicatief beperkte mensen (kinderen en volwassenen) en hun begeleiders: ouders, verzorgers, opvoeders, docenten.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 4
Illustré:
Oui

Caractéristiques

EAN:
9789033480799
Date de parution :
23-06-11
Format:
Livre
Dimensions :
170 mm x 246 mm
Poids :
426 g

Les avis