Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Kort na de Tweede Wereldoorlog deed de televisie zijn intrede. In de beginjaren was het medium nog helemaal niet populair; er werden maar weinig toestellen verkocht en de meeste apparaten stonden in de etalages van de radiowinkels. Twee avonden in de week waren er uitzendingen, die slechts anderhalf duurden, en alles moest ook nog eens live, in zwart-wit, met storingen en pauzes.
Omdat het fenomeen televisie in Nederland maar niet van de grond kwam, werd in 1952 de Werkgroep ter Bevordering van de Belangstelling voor Televisie opgericht. Het televisie-experiment verhaalt over het wel en wee van de leden van die werkgroep. Geert Snijders is producer en ziet zijn gezin kapotgaan, regisseur Wouter Kamphuis staat beter bekend als de vrouwenjager, Hans van Thillo, journalist, strijdt tegen meer dan alleen de alcohol, omroepster Corinne Kraayhof raakt verstrikt in een hopeloze liefde en het latere bestuurslid Ans Salomon blijkt een vrouw met tomeloze ambitie.
Aan de hand van ware gebeurtenissen uit de begintijd van de televisie schetst Bert van der Veer op meeslepende wijze de levens van deze vijf hoofdrolspelers en hun gezamenlijke poging de televisie in de huiskamer te brengen. En als zelfs de koningin te hulp moet schieten...
Zeven maanden voor de televisie in Nederland van start ging, werd Bert van der Veer geboren. Inmiddels heeft hij ruim veertig jaar in de tv-wereld achter de rug. Gefascineerd als hij is door het werk van zijn voorgangers, besloot hij tot het schrijven van "Het televisie-experiment". De roman leest als `Mad Men in televisieland en beschrijft niet alleen de strijd van de televisiepioniers, maar toont ook en vooral de geest van die tijd. Een tijd die zich kenmerkt door zedigheid, eerbied voor het gezag, achterstelling van vrouwen en de naweeën van de Tweede Wereldoorlog.
Bert van der Veer schreef zeven romans, columns en de boeken "La Paay", "60 Jaar televisie in Nederland" en het autobiografische "MR. TV".