•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Investigating Disciplinary Literacy

A Framework for Collaborative Professional Learning

Christina L Dobbs, Jacy Ippolito, Megin Charner-Laird
Livre broché | Anglais
35,45 €
+ 70 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Investigating Disciplinary Literacy provides practical, research-based guidance for teachers seeking to strengthen students' reading, writing, and communication skills in subjects from the humanities to the sciences. The authors present a framework for conducting professional development cycles based on disciplinary literacy-related learning and district-based research projects they have conducted over the past five years.

The book outlines the steps in the cycle and identifies four "working habits" essential to initiating and sustaining disciplinary literacy projects: balancing content with process; creating a culture of adaptation and invention; attending equally to intermediate and subject-specific literacy skills; and positioning teachers and leaders as learners within projects. The book, written in a reader-friendly voice, shows how educators can collaboratively explore and implement disciplinary literacy-related practices in context-specific, meaningful ways.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781682530689
Date de parution :
15-08-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
294 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.