Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
*Uses both a narratological and historical-critical method to read these specific passages of Jeremiah *Demonstrates that the story of Jeremiah and Zedekiah is not the typical god prophet/bad king story found in much of prophetic literature and the Deuteronomic History *Provides an intertextual reading of the passages which connects Jeremiah to other figures in the Old Testament
The book offers a narratological and intertextual reading of Jeremiah 37:1-40:6, a text that features the dynamic interaction between the prophet Jeremiah and King Zedekiah in the context of events surrounding the fall of Jerusalem. While there have been many literary studies of biblical texts, there has been little such work on the narratives in the book of Jeremiah. This fact is surprising since the Jeremianic stories are narrated in a lively and sophisticated manner and contain complex characters and vivid dialogue and action, reminiscent of texts in the Primary History which have received much more literary attention. Roncace's book begins to uncover the richness of the prophetic narratives in Jeremiah. The study focuses on issues of characterization and point of view as well as the text's connections with other passages in the book of Jeremiah and those beyond it, particularly the Deuteronomistic History.
Roncace argues that the text develops complex images of both Zedekiah and Jeremiah. It is not a story of the good prophet and the bad king; times as chaotic and confusing as the final days of Jerusalem do not call for a black-and-white story. Rather the text invites both sympathy and criticism for Jeremiah and Zedekiah. Jeremiah is the embattled prophet of God; yet at times he appears deceptive and manipulative, more concerned about his own well-being than that of the people, and his message can be ambiguous and in the end is not fully correct. Zedekiah, for his part, appears receptive to Jeremiah's word and protects the prophet from others who would harm him; yet he is too irresolute to take any action to save the city. The ambiguity in the portrayals of both figures is further developed by intertextual connections. Jeremiah can be compared to Moses, the Rabshakeh, Daniel, Joseph, Samuel, Nathan, and Micaiah, while Zedekiah can be compared to the monarchs that correspond to these figures (Pharaoh, Hezekiah, Saul, David, and Ahab).