Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Kleine stillevens met werk en ontslag

Yves Pagès
Livre broché | Néerlandais | Perlouses | n° 24
8,50 €
+ 17 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

'Met die dode staart die achter me aan sleept blijf ik moeilijk overeind. Dat grut loopt eraan te trekken, en ik mag niet bewegen terwijl hun ouders de foto nemen. De hele dag word ik vastgegrepen, word ik bevoeld, geaaid, en tot bloedens toe geknepen. Soms word ik in mijn kruis getast omdat iemand wil weten van welk geslacht ik eigenlijk ben. Ze zouden me bijkans lynchen, zo lief vinden ze me.'
Aan het woord is hier José, een heringetreden werkloze die Pluto speelt in Disneyland. Hij is een van de tragikomische slachtoffers van de onbarmhartige arbeidsmarkt die Yves Pagès ten tonele voert in zijn bundel "Petites natures mortes au travail". Deze Nederlandse vertaling brengt daaruit een selectie.
Pagès heeft een aantal persoonlijke verhalen van werkenden en ontslagenen vastgelegd en vervolgens blootgesteld aan de grillen van zijn pen. Het resultaat is een serie navrante, pakkende miniportretten, dramaatjes in een notendop die laten zien dat de vervreemding op de werkvloer nog steeds erg groot is. Bazen en banen zijn vaag en abstract geworden, maar werknemers zijn nog steeds mensen en nog steeds de klos.
Vertaling uit het Frans en nawoord: Jan Pieter van der Sterre

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
57
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 24

Caractéristiques

EAN:
9789078068617
Date de parution :
15-06-11
Format:
Livre broché
Dimensions :
105 mm x 165 mm
Poids :
61 g

Les avis