Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Suite à une grève chez bpost il n'est temporairement pas possible de choisir pour livraison à domicile ou à une autre adresse. Besoin de quelque chose en urgence ? Choissisez pour retrait en magasin ou passez plutôt dans un magasin Club à proximité.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Language Teaching and Skill Learning

Keith Johnson
Livre broché | Anglais | Applied Language Studies
88,45 €
+ 176 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book argues controversially that second-language acquisition has much in common with other forms of skill learning, and that there is much to be learned about the business of language teaching by considering the views and practices of teachers in other domains.

For many Applied Linguists, language is unique among human skills, incomparable in its acquisition and use to other forms of behaviour. Their study of second-language learning and teaching may thus draw on knowledge about first-language acquisition, but not on what is known about the learning of non-linguistic skills. This book argues against such an approach. It begins by considering arguments for and against the uniqueness of language. It reviews the recent literature in second-language acquisition, looking both at general learning theories (which account for language alongside other skills) and opposing theories (mostly based on the study of Universal Grammar). The book then turns to language teaching, and in a programmatic way considers what insights may be gained by viewing language within a general skills framework. Particular attention is given to how the teacher may help students to make consciously learned language automatic.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780631168775
Date de parution :
09-01-96
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
153 mm x 229 mm
Poids :
335 g

Les avis