•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Learning at the Practice Interface

Reconstructing dialogue for progressive educational change

Neil Hooley
Livre relié | Anglais
305,45 €
+ 610 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book investigates professional practice at the interface of sociology and epistemology for progressive educational change. It suggests that orthodox sociology and sociology of education have not sufficiently analysed contemporary educational situations due primarily to the strength of the economic and educational influence of neoliberalism. In drawing upon key aspects of the work of Dewey, Freire, Bernstein and Bourdieu, a new reflexive sociology of knowledge is proposed that could potentially revolutionise public schooling and emancipate learning. This critical reconceptualisation of curriculum and teaching, as well as the democratic inclusion of all children into structures of privileged and community knowledge, opens up a new epistemological stage in the sociology of education worldwide.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
210
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138851290
Date de parution :
08-05-15
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
453 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.