•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Learning, Teaching, and Musical Identity

Voices Across Cultures

Lucy Green
Livre broché | Anglais | Counterpoints: Music and Education
47,45 €
+ 94 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In connecting the formation of musical identity with the ways that musical skills and knowledge are taught and learned, this exciting new study illustrates how complex, multifarious, and fascinating questions of musical identity can be. Each chapter features a different case study situated in a specific national or local socio-musical context, spanning twenty different regions across the world. Each study is grounded in qualitative data gathered through interviews, observations, and other ethnographic methods. Discussions consider how research participants construct their musical identities in relation to their experiences of formal and informal music teaching and learning. Participants are both older and younger and range from Ghanaian or Balinese villagers, festival-goers in Lapland, and children in a South African township, to North American and British students, adults and children in a Corfiot brass band, and Gujerati barbers in the Indian diaspora.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
330
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780253222930
Date de parution :
01-03-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
544 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.