•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs - derde, grondig herziene editie

Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs - derde, grondig herziene editie

Basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Orhan Agirdag, Koen Aesaert, Patricia Bijttebier, Fien Depaepe, Greet Gevaert, Bregt Henkens, Jan Masschelein, Ides Nicaise, Sara Nijs, Annelies Raes, Nele Reyniers, Maarten Simons, Kris Van den Branden, Sarah Van Ruyskensvelde, Eline Vanassche, Machteld Vandecandelaere, Kurt Willems
Livre broché | Néerlandais
35,00 €
+ 70 points
Pré-commander, disponible à partir du 15-09-2025
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Als complex en gelaagd fenomeen raakt onderwijs direct of indirect een brede waaier van maatschappelijke actoren: leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers en de samenleving in zijn geheel. Onderwijs is bijgevolg van grote maatschappelijke betekenis en verdient daarom grondige reflectie en begrip.

Deze uitgave doet recht aan de complexiteit van onderwijs en verheldert zonder te simplificeren. Het biedt wetenschappelijke denkkaders en standpunten op verschillende onderwijsniveaus: het onderwijssysteem, de school en de klas. Leraren en allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn, vinden hier de basis om zelfstandig te reflecteren, te beslissen en te oordelen over deze niveaus.

Het boek brengt op die manier de basisinzichten samen die elke leerkracht nodig heeft om onderwijs en onderwijzen te begrijpen: wat het betekent, hoe het tot stand komt en wat het vereist. Het is geen eindpunt, maar een startpunt voor eenieder die meer wil weten over onderwijs en de processen die het vormen.

Het boek bevat bijdragen van Koen Aesaert, Orhan Agirdag, Patricia Bijttebier, Fien Depaepe, Jan Elen, Greet Gevaert, Bregt Henkens, Jan Masschelein, Ides Nicaise, Sara Nijs, Annelies Raes, Nele Reyniers, Maarten Simons, Kris Van den Branden, Sarah Van Ruyskensvelde, Eline Vanassche, Machteld Vandecandelaere en Kurt Willems.

Jan Elen is gewoon hoogleraar onderwijskunde aan het Centrum voor Instructiepsychologie en –technologie, KU Leuven.

Andy Thys is onderwijskundige, onderwijstechnoloog en wetenschappelijk medewerker werkzaam binnen de lerarenopleiding van de KU Leuven.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
465
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789462704718
Date de parution :
15-09-25
Format:
Livre broché
Dimensions :
170 mm x 230 mm

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.