Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Inspired by newly discovered antiquities of the ancient world exhibited in the museums of Europe and celebrated in the illustrated press of the day, the leading British history painters Sir Lawrence Alma-Tadema, Sir Edward Poynter and Edwin Long created a striking body of artworks in which archaeology was a prime focus. Of the growing community of historicist and classicist painters in mid-nineteenth century Britain, these artists expressed a passion for archaeological detail, and their aesthetic engagement with ancient material culture played a key role in fostering the enthusiasm for antiquity with wider audiences. Painting Antiquity explores the archaeological dimension of their paintings in detail, addressing how the relationship these artists had with ancient objects represented a distinctive and important development in the cultural reception of the past. The book also considers the inspiration for the movement defined as "archaeological genre painting," the artistic and historic context for this new style, the archaeological sources upon which the artworks were based, and the critical reception of the paintings in the world of Victorian art criticism. Alongside extensive visual evidence, rendered here in both striking color and black-and-white imagery, Stephanie Moser shows how this artistic practice influenced our understanding of ancient Egypt. Further, she argues that these paintings affected the development of archaeology as a discipline, revealing how the painters had an intense engagement with archaeology, representing artefacts in extraordinary detail and promoting the use of ancient material culture according to an aesthetic agenda. The issues raised by placing importance on concepts of beauty and decoration, over values such as rarity, function, or historical use continue to divide archaeologists and art historians in the present day. Ultimately, by demonstrating how the artistic dialogue with antiquity contributed to defining it, Painting Antiquity sheds important new light on the two-way exchanges between visual representations of the past and knowledge formation.