•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Phenomenology, Institution and History

Writings After Merleau-Ponty II

Stephen H Watson
Livre relié | Anglais | Continuum Studies in Continental Philosophy | n° 40
373,45 €
+ 746 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Being presented with phrases of the kind, 'take the plunge' and 'write a letter', native speakers of English tend to agree that the former is more idiomatic that the latter. What exactly is it about these two phrases that guide speakers' judgements? Adopting a usage-based perspective, this study addresses the question 'which factors do speakers rely upon when assessing the idiomaticity of a construction?'. Rethinking Idiomaticity is the first study to bring together a quantitative corpus-linguistic approach and quantitative judgement data to explore the nature of idiomaticity as a complex concept that comprises semantic and formal variation parameters. Wulff's fascinating book is suitable for researchers and postgraduates in the fields of lexicography, phraseology, corpus linguistics and those who are employing quantitative approaches. Cognitive linguists interested in the empirical underpinnings of their theoretical assumptions will also find this required reading.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 40

Caractéristiques

EAN:
9781847065315
Date de parution :
13-10-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
453 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.