•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Picturebooks, Pedagogy and Philosophy

Joanna Haynes, Karin Murris
Livre relié | Anglais | Routledge Research in Education | n° 60
290,45 €
+ 580 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A CHOICE Outstanding Academic Title 2012!

Contemporary picturebooks open up spaces for philosophical dialogues between people of all ages. As works of art, picturebooks offer unique opportunities to explore ideas and to create meaning collaboratively. This book considers censorship of certain well-known picturebooks, challenging the assumptions on which this censorship is based. Through a lively exploration of children's responses to these same picturebooks the authors paint a way of working philosophically based on respectful listening and creative and authentic interactions, rather than scripted lessons. This dialogical process challenges much current practice in education. The authors propose that a courageous and critical practice of listening is central to the facilitation of mutually educative dialogue. This book will be of interest to scholars and students of education studies, philosophy of education, literacy teaching and learning, children's literature, childhood and pedagogy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
284
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 60

Caractéristiques

EAN:
9780415880800
Date de parution :
27-09-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 231 mm
Poids :
521 g

Les avis