•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Re-Thinking Organic Food and Farming in a Changing World

83,95 €
+ 167 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book is based on the assumption that "organic has lost its way". Paradoxically, it comes at a time when we witness the continuing of growth in organic food production and markets around the world. Yet, the book claims that organic has lost sight of its first or fundamental philosophical principles and ontological assumptions. The collection offers empirically grounded discussions that address the principles and fundamental assumptions of organic farming and marketing practices. The book draws attention to the core principles of organic and offers different clearly articulated and well-defined conceptual frameworks that offer new insights into organic practices. Divided into five parts, the book presents new perspectives on enduring issues, examines standards and certification, gives insights into much-discussed and additional market and consumer issues, and reviews the interplay of organic and conventional farming. The book concludes with a framework for rethinking ethics in the organic movement and reflections on the positioning of organic ethics.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
329
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 22

Caractéristiques

EAN:
9789401791892
Date de parution :
03-11-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
666 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.