•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Re-thinking the Literacy Divide in Language Education in Senegal

Moustapha Fall
Livre relié | Anglais | American University Studies | n° 36
144,45 €
+ 288 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book examines literacy education in Senegal. It assesses some of the impacts of French policies on the overall Senegalese system of education, including some of the language policies championed by a cohort of Senegalese authorities from 1960 until 2012. It begins with a definition of the concept of literacy education in general to briefly set the scene of the early resistance this encountered in West Africa, particularly in Senegal. It discusses the major language policies undertaken by presidents Leopold Sedar Senghor, Abdou Diouf, and Abdoulaye Wade. Finally, the book assesses the major impacts of France's literacy policies on the current system of education in Senegal and proposes solutions on how to help Senegal and the rest of the West African countries put in place a rigorous literacy education that benefits their population.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
104
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 36

Caractéristiques

EAN:
9781433153440
Date de parution :
27-11-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
326 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.