Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Recentering Anglo/American Folksong: Sea Crabs and Wicked Youths by Roger deV. Renwick. A wealth of texts of British and Anglo/North American folksong has long been accessible in both published and archival sources. For two centuries these texts have energized scholarship. Yet in the past three decades this material has languished, as literary theory has held sway over textual study. In this crusading book Roger deV. Renwick argues that the business of folksong scholars is to explain folksong. Folklorists must liberate the material's own voice rather than impose theories that are personally compelling or appealing. To that end, Renwick presents a case study in each of the five essays to demonstrate the scholarly value of approaching this material through close readings and comparative analysis. In the first, on British traditional ballads in the West Indies, he shows how even the best of folklorists can produce an unconvincing study when theory is overvalued and texts are slighted. In the second he navigates the many manifestations of a single Anglo/American ballad, "The Rambling Boy," to reveal striking differences between a British diasporic strain on the one hand and a southern American, post-Civil War strain on the other. The third essay treats the poetics of a very old, extremely widespread, but never before formalized trans-Atlantic genre, the catalogue. Next is Renwick's claim that recentering folksong studies in our rich textual data banks requires that canonical items be identified accurately. He argues that "Oh, Willie," a song thought to be a simple variety of "Butcher's Boy," is in fact a distinct composition. In the final essay Renwick looks at the widespread popularity of "The Crabfish," sung today throughout the English-speaking world but with roots in a naughty tale found in both continental Europe and Asia. With such specific case studies as these Renwick justifies his argument that the basic tenets of folklore textual scholarship continue to yield new insights. Roger deV. Renwick is a professor of English at the University of Texas at Austin.