•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Shahnama Studies II

The Reception of Firdausi's Shahnama

Livre relié | Anglais | Studies in Persian Cultural History | n° 2
290,45 €
+ 580 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume explores different aspects of the reception of Firdausi's Shahnama or 'Book of Kings', both within Iran and in neighbouring lands. Later poets and writers not only looked to Firdausi's work for a model, but supplemented its stories with other narratives or absorbed the characters and the moral values of the poem into their own works. Several chapters focus on the literary traditions fed by the Shahnama, including reports of the continuing oral performances of its more popular stories. Others discuss Firdausi's impact on the creative imagination of the miniature painters who illustrated manuscript copies of the Shahnama in the courts of the Ottoman Empire, Moghul India, and the Central Asia Khanates up till the seventeenth century.

Contributors include Gabrielle van den Berg, Francesca Leoni, Farhad Mehran, Bilha Moor, Adeela Qureshi, Ravshan Rahmoni, Julia Rubanovich, Karin Ruehrdanz, Jan Schmidt, Ivan Steblin-Kamenski, Zeren Tanindi, Lâle Uluç, Evangelos Venetis, Olga Yastrebova, and Marjolijn van Zutphen.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
364
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9789004211278
Date de parution :
03-08-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 235 mm
Poids :
702 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.