•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

State Schooling and Ethnic Identity

The Politics of a Tibetan Neidi Secondary School in China

Zhiyong Zhu
228,95 €
+ 457 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

State Schooling and Ethnic Identity examines the influence of state schooling on Tibetan students' ethnic identity. Zhiyong Zhu has developed a case study of Changzhou Tibetan Middle School after a preferential educational policy was put in place by the Chinese government in the early 1980s. By examining and analyzing student diaries, Zhu has developed a theoretical model for the construction of ethnic identity. Comparing the Neidi Tibetan Schools (those of inland and coastal regions) with the Changzhou Tibetan Middle School, the author takes into account the amount of influence over ethnic identity wielded by the state. State Schooling and Ethnic Identity is a unique study appropriate for readers with interests in China or Tibetan Studies, educational theory, anthropology, and sociology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
378
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780739115398
Date de parution :
17-05-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
163 mm x 235 mm
Poids :
693 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.