•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Strategic Language Learning

The Roles of Agency and Context

Gao
Livre broché | Anglais | Second Language Acquisition | n° 49
64,45 €
+ 128 points
Format
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This monograph reports on a longitudinal inquiry into mainland Chinese undergraduates' language learning experiences in an English medium university in a multilingual setting with a focus on their strategic language learning efforts. This book examines the issue as to what extent language learners' strategic learning efforts depend on their 'choice', if 'the element of choice' is the defining characteristic of language learners' strategic learning behaviour. The inquiry, using a qualitative and ethnographic research approach, reveals dynamic interaction between learners' agency and contextual conditions underlying the participants' strategic learning process. Such understanding informs pedagogical efforts to foster individual learners' capacity for strategic learning and their capacities in opening up and sustaining a social learning space for exercising their strategic learning capacity or utilizing their strategic learning knowledge.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Gao
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
192
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 49

Caractéristiques

EAN:
9781847692436
Date de parution :
19-02-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 206 mm
Poids :
249 g

Les avis