•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Teaching Evolution

A Heuristic Study of Personal and Cultural Dissonance

Larry Grimes
Livre broché | Anglais
93,95 €
+ 187 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Nine master teachers explore the dynamics of teaching evolution in American public secondary schools. Teaching Darwinian evolution in the United States has always been fraught with peril. This study traces the historical, political, legal, psychological and pedagogical pitfalls faced by public school teachers as they teach Darwinian evolution in a twenty-first century, high-stakes, standards-based public school environment. Using Geoffrey Chaucer s "The Canterbury Tales" as a model for heuristic writing, Dr. Grimes elucidates these master teachers experiences, impressions, values and strategies for teaching evolution in an age when less than half of Americans accept Darwinian evolution as a valid explanation for human origins or biological diversity. This study shows how important a teacher s personal values are, irrespective of laws or standards, on how evolution is presented in the American public school classroom.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
292
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783639668834
Date de parution :
20-11-14
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 220 mm
Poids :
431 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.