Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
While nineteenth-century scholars debated whether the fragmentary Satyrica of Petronius should be regarded as a traditional or an original work in ancient literary history, twentieth-century Petronian scholarship tended to take for granted that the author was a unique innovator and his work a synthetic composition with respect to genre. The consequence of this was an excessive emphasis on authorial intention as well as a focus on parts of the text taken out of the larger context, which has increased the already severe state of fragmentation in which today's reader finds the Satyrica.The present study offers a reading of the Satyrica as the mimetic performance of its fictional auctor Encolpius; as an ancient road novel told from memory by a Greek exile who relates how on his travels through Italy he had dealings with people who told stories, gave speeches, recited poetry and made other statements, which he then weaves into his own story and retells through the performance technique of vocal impersonation. The result is a skillfully made narrative fabric, a travelogue carried by a desultory narrative voice that switches identity from time to time to deliver discursively varied and often longish statements in the personae of encountered characters.This study also makes a renewed effort to reconstruct the story told in the Satyrica and to explain how it relates to the identity and origin of its fictional auctor, a poor young scholar who volunteered to act the scapegoat in his Greek home city, Massalia (ancient Marseille), and was driven into exile in a bizarre archaic ritual. Besides relating his erotic suffering on account of his love for the beautiful boy Giton, Encolpius intertwines the various discourses and character statements of his narrative into a subtle brand of satire and social criticism (e.g. a critique of ancient capitalism) in the style of Cynic popular philosophy.Finally, it is argued that Petronius' Satyrica is a Roman remake of a lost Greek text of the same title and belongs - together with Apuleius' Metamorphoses - to the oldest type of Greco-Roman novel, known to antiquity as Milesian fiction.