Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Van struikelblokken naar springblokken met de methodiek 'KLAASJE'
De schrijf- en leesvaardigheid van kinderen en jongeren is zelden zo belangrijk geweest als nu. Taal is overal. Je leest en schrijft e-mails en chatberichten, je leest websites en blogs, taal is de basis voor het lezen van boeken en cursussen. Taal was echter nog nooit zo complex. Om tot correct spellen te komen is voldoende leertijd fundamenteel.
Dit boek legt het proces van leren uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en praktijkvoorbeelden. Hierbij staat sensomotorische ondersteuning centraal. Deze ondersteuning helpt leerlingen belangrijke informatie te onthouden. Uniek voor dit boek is de ontwikkelde spellingsmethodiek die gegroeid is uit jarenlange ervaring binnen sensomotoriek en spellingonderwijs. De methodiek is erg toegankelijk voor zowel het kind als de begeleider en kan ingezet worden bij remediëring of als differentiatie.
Het boek combineert de kennis en vaardigheden van beide auteurs en zet deze om in een kwalitatieve methodiek die onmisbaar is voor ouders, leerkrachten, logopedisten en beleidsmakers.
Lucie Van Mierlo studeerde ‘zorgverbreding en remediërend leren’ en ‘Educational Theory’. Ze staat actief voor de klas en begeleidt teams in transitie naar dynamische scholen, waarbij beweging een belangrijke rol inneemt. Bovendien fungeert ze geregeld als gastdocent aan verschillende hogescholen en geeft ze uiteenlopende lezingen en workshops in binnen- en buitenland.
Esther den Doelder is van opleiding leerkracht lager onderwijs en logopediste. In haar logopedische praktijk begeleidt ze kinderen met leerstoornissen en gaat hierbij steeds op zoek naar de meest efficiënte manier om de kinderen (en hun begeleiders) te ondersteunen. Naast verantwoordelijke van haar zelfstandige praktijk is ze tevens praktijkdocent aan de Arteveldehogeschool Gent binnen de opleiding Logopedie.