•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Famille
  7. Family-Focused Interventions to Prevent Substance Use Disorders in Adolescence

Family-Focused Interventions to Prevent Substance Use Disorders in Adolescence

Proceedings of a Workshop

National Academies of Sciences Engineering and Medicine, Division of Behavioral and Social Sciences and Education, Board on Children Youth and Families
Livre broché | Anglais
30,95 €
+ 61 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Adolescence is a crucial period of life for the prevention of substance use disorders. Research has shown that early intervention can significantly reduce rates of substance use disorder in adulthood. To learn more about effective family-focused interventions in primary care settings for preventing substance use disorder, the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine hosted a workshop on May 5-6, 2022. The proceedings from that workshop explores existing efforts to incorporate family-focused interventions into state health care policies. It also examines barriers to implementing such interventions as well as lessons learned from successful efforts to scale up these interventions.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
74
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780309691932
Date de parution :
20-11-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.