•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Interreligious Learning

The Problem of Interreligious Dialogue in Primary Education

Carl Sterkens
Livre relié | Anglais | Empirical Studies in Theology | n° 8
232,45 €
+ 464 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The increasing plurality of religions and world-views in western society has major implications for religious communication in both public and private settings. This study is an important step in an exploration of the consequences of this religious plurality for religious education in primary education. The chief concern of this study is the following question: To what extent is a pedagogic model in which pupils are encouraged to participate in an interreligious dialogue adequate for coping with this religious plurality? To address this question, the author discusses the following research questions: what are the cognitive, the affective and the attitudinal effects of the interreligious model for religious education, and can this model be legitimised?
These questions are considered in the context of a discussion of the meaning of religion and an elaboration of the aim of religious education within the context of a secularized and multicultural society.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
282
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 8

Caractéristiques

EAN:
9789004123809
Date de parution :
03-08-01
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
163 mm x 245 mm
Poids :
639 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.