•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Klein lexicon van het managementjargon

een kritiek van de nieuwe newspeak

Rudi Laermans, Lieven De Cauter, Karel Vanhaesebrouck
Livre broché | Néerlandais
20,00 €
+ 40 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Van 'assessment' over 'marktconform' tot 'zelfevaluatie': dit soort woorden hoor je al lang niet meer alleen in het bedrijfsleven maar zet ook de toon binnen de zorg, het onderwijs of de cultuursector. We zijn er zozeer aan gewend geraakt dat we denken dat het om neutrale, zelfs positief geladen woorden gaat. Nochtans zijn ze sterk ideologisch gekleurd: ze doken niet toevallig voor het eerst op in dure boeken over management, marketing en merchandising. Schijnbaar neutrale woorden als 'efficiëntie' of 'rendement' zijn er tegelijk oorzaak en effect van dat het neoliberalisme tot in de diepste vezels van ons denken en doen is doorgedrongen.


In dit miniwoordenboek van het managementjargon doorprikken Rudi Laermans, Lieven De Cauter en Karel Vanhaesebrouck deze nieuwe newspeak. Doel: de lezer de ogen openen en wapenen tegen de vele woorden die zijn aangetast door het virus van het 'managerialism'. Want telkens we ze gebruiken, besmetten we ook onszelf en anderen.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
200
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789462670952
Date de parution :
31-10-16
Format:
Livre broché
Dimensions :
125 mm x 200 mm
Poids :
254 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.