Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
In MOVED van MARTIJN DOOLAARD gaat het niet om de foto - om het ene uitverkoren beeld dat de fotograaf naar goede gewoonte in elk van zijn reeksen zoekt, als een icoon waarin alles goed zit: tijd, snit, onvermogen. Niet dat ene beeld is nu van belang, maar de serie - een suite van gestalten en onverwachte wendingen, als een film die stilstaat. Wat er te zien is - wat zich aan de toeschouwer laat zien als aan een weerloze, geduldige buitenstaander die de zin van deze beelden zoekt? Niet veel. Een man en een vrouw. Het raadsel van de man en het mysterie van de vrouw - en van de spanning tussen deze twee mensen die elkaar misschien niet eens kennen. De beelden spelen zich niet af in de echte wereld maar in een parallel, claustrofobisch universum dat hooguit twee dimensies kent. Niet om een man en een vrouw lijkt het hier te gaan, maar om veelvoud, vermenigvuldiging, duplicaat. Niet om een hoofd maar om de gedachten die erin tollen. Een stille choreografie van het gemoed. Zou het de lichaamstaal van het verlangen kunnen zijn die wij waarnemen, het prevelen van de verwarring? Is MOVED - BY A HIGHER LOVE meer dan wat de songtitel van Depeche Mode laat vermoeden? Filosoof en publicist Eric Min schreef een boeiende inleiding (Nederlands en Engels)
De fotograaf MARTIJN DOOLAARD (1966, Assenede) studeerde af aan de opleiding Fotografie van de Academie voor Schone Kunsten te Sint-Niklaas. Sindsdien werkt hij als autonoom fotograaf. Hij nam deel aan verscheidene solo- en groepstentoonstellingen; zijn werk was onder meer te zien op de fotofestivals van Breda, Naarden en Antwerpen, bij de CBK's Middelburg en Flevoland, tijdens Photo Event Turnhout, bij Galerie Baudelaire te Antwerpen en bij G4 Gallery te Cheb (CZ). Zijn werk bevindt zich in diverse collecties en is opgenomen in diverse publicaties. Eerder verschenen de boeken 'In plaats van bloemen', 'Black Celebration' en 'Crime Passionnel'.