•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Re-imagining teacher professional learning for social change

Re-imagining teacher professional learning for social change

A feminist poststructuralist analysis

Louise Taylor
Livre broché | Anglais
84,45 €
+ 168 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This research focuses on how teacher professional learning can support the work of social justice and equity. The study challenges the ongoing predominance of technical professional learning and highlights how some of the dominant discourses prevalent in current educational practice can work against diversity, innovation and progressive social change. The findings show how crucial dialectical debate, critical inquiry and disruption are in the change process and how if one is to realise an emancipatory educational vision, it is necessary to disrupt and re-imagine many of the taken-for-granted discourses and practices that dominate teaching today. This work provides provocations for those thinking about how to bring a transformative lens into teacher professional learning and everyday classroom practice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
512
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783846544228
Date de parution :
22-02-14
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 220 mm
Poids :
781 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.